LULEÅS BREDASTE UTBUD AV TRÄNING - FÖR ALLA!

FAQ

ALLMÄNT

<id="regler">Vänligen gör dina bokningar med omsorg och ansvar så att så många som möjligt kan använda den frihet som bokningssystemet erbjuder.

GRUPPTRÄNING

Bokning kan ske 7 dagar i förväg.

Bokning kan ske i StiL appen fram till 10 min innan utsatt starttid.

Avbokning måste ske senast 60 min innan utsatt starttid.
(efter det kan avbokning ske i samråd med reception, ring/mejla för besked)

Du får max boka 3 aktiviteter per dag.

10 aktiviteter är max vad du får ha bokade kommande 7-dagars period.

Du måste ha ett giltigt StiLkort för att kunna boka. För bokning av aktiviteter med våra sektioner (i extern hall) räcker det med giltigt Sektionskort.

Biljett kvitteras ut genom att blippa ditt medlemskort i en avprickningsläsare (kiosker) som finns i anslutning till receptionen. Du får då en passbiljett som du ger till aktivitetens ledare. Biljetten går att hämta tidigast 3 tim innan utsatt starttid.

En bokad plats måste kvitteras ut senast 10 min innan aktivitetens start. Om du inte gör det blir ditt kort spärrat för inpassering och bokning. Spärren hävs manuellt i receptionen mot en avgift av 100 kr.

Avbokad plats blir omedelbart tillgänglig på reservlistan.

Du väljer själv om du vill boka reservplats vid fullbokad aktivitet. Ev. avbokning av tilldelad reservplats måste ske senast 60 min innan utsatt starttid.

SQUASH & BORDTENNIS

Bokning kan ske 7 dagar i förväg.

Bokning kan göras fram till 1 tim innan utsatt starttid.

Avbokning måste ske senast 1 tim innan utsatt starttid.

Du får max boka 2 pass squash per dag.

Du får max boka 7 pass squash per vecka.

Giltigt StiLkort gäller för bokning av squash och bordtennis.

RESERVPLATSER

Bokning av reservplats kan ske 7 dagar i förväg.

Avbokning av reservplats måste ske senast 60 min innan passet startar.

Du får max boka 2 pass/dag inklusive ordinarie bokning

Du kan bli tilldelad reservplats fram till 60 min innan passet startar, därefter upphör reservlistans funktion och ev. lediga platser måste hämtas ut direkt på plats i någon av våra kiosker (2 st finns i anslutning till receptionen).

Tilldelad reservplats meddelas automatiskt via e-post och sms, vänligen kolla om du mobil/mejl senast 60 minuter innan passet startar.

En tilldelad reservplats måste kvitteras ut senast 10 min innan aktivitetens start. Om du inte gör det blir ditt kort spärrat för inpassering och bokning. Spärren hävs manuellt i receptionen mot en avgift av 100 kr.

Du väljer själv om du vill boka reservplats vid fullbokad aktivitet. Ev. avbokning av tilldelad reservplats måste ske senast 60 min innan utsatt starttid.

MASSAGE

Avbokning av massage ska ske senast ett dygn innan dagen för aktiviteten.
</>

VAD KRÄVS FÖR ATT FÅ TRÄNA I STIL´S ANLÄGGNING?

För att få träna hos oss krävs att du är medlem i föreningen samt löser ett träningskort (StiLkort). Kortet skall sedan registreras vid varje inpassering, detta för att vi dels ska få rätt statistik och kunna anpassa våra öppettider men även av säkerhetsskäl, dvs veta vem som är inne i vår anläggning.

VAD FINNS ATT KÖPA I SHOP/RECEPTION?

I shopen kan du köpa kläder, schampo, deodorant, duschcreme, hänglås, yogamatta, väskor m.m. 

I receptionen finns det dessutom bars, snacks, frukt och energidryck till försäljning under öppettider.

KAN JAG TA MED EN VÄN OCH TRÄNA PÅ STIL?

Alla med giltigt medlemskap har möjlighet att utan kostnad ta med sig en kompis att träna hos oss under tre tillfällen under året. Gäller under receptionens öppettider.

VAD KRÄVS FÖR ATT FÅ HYRA UTRUSTNING?

Medlemskap (195 kr/år) i föreningen.  

HUR GÖR JAG FÖR ATT FÅ TRÄFFA EN SJUKGYMNAST HOS ER?

Den 1 januari 2007 togs remisskravet för fysioterapi bort. Detta innebär att du kan beställa tid hos sjukgymnast, utan att först träffa en läkare innan. Kontakta någon av våra fysioterapeuter för att boka tid. Kontaktuppgifter hittar man här.

FINNS DET MÖJLIGHET TILL PARKERING PÅ STIL?

Ja, vi har en stor parkering precis utanför, se karta här. Våra medlemmar parkerar gratis i 2 timmar i samband med träning. Registrera din bils reg.nr+klockslag på lista i anslutning till receptionen.

FINNS DET MÖJLIGHET ATT BASTA PÅ STIL?

Ja, vi har bastu i både damernas och herrarnas stora omklädningsrum.

 VAD HAR NI FÖR KLÄDREGLER PÅ STIL?

Lämplig klädsel i alla våra gemensamma ytor. Bar överkropp är tillåtet i samband med bad på våra anslutna badhus, i övrigt bärs klädsel både på över- och underkropp. Strumpor alternativt skor avsedda för inomhus bruk bärs på fötterna. 

Läs mer om våra Trivselregler.

FINNS DET SKÅP I OMKLÄDNINGSRUMMEN?

Ja, det finns både låsningsbara skåp i omklädningsrummen (ta med eget hänglås eller köp i reception). Det är inte tillåtet att förvara kläder i skåpen över natten. Överträdelse beivras. Det finns dock skåp att hyra om man vill förvara något mer permanent hos oss. Läs här för mer info.

HUR BOKAR JAG ETT PASS?

Bokning sker enklast via vår app men går såklart även via vår hemsida.

Du måste ha ett giltigt StiLkort och vara inloggad för att kunna boka.

För bokning av aktiviteter med våra sektioner (externa hall) räcker det med giltigt sektionskort. Vänligen gör dina bokningar med omsorg och ansvar så att så många som möjligt kan använda den frihet som bokningssystemet erbjuder.

För mer detaljerad info kring våra bokningsregler, läs här.

VAD GÖR JAG MED BILJETTEN JAG FÅR NÄR JAG REGISTRERAT MIG FÖR GRUPPTRÄNINGSPASS?

Biljetten är ditt bevis att du har en plats på passet. Behåll biljetten tills dess att aktuell instruktör för passet hämtar in den.

VAD HÄNDER OM JAG INTE KOMMER PÅ BOKAT PASS?

En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. Ditt kort spärras då för vidare användning och måste "låsas" upp i receptionen mot en avgift på 50 kr.

TRÄNINGSKORT

PRISER

Vi har flera olika förmånliga abonnemang att välja mellan. Se alla våra olika kort och dess priser här.

Du är välkommen att prova på vår anläggning innan du förhoppningsvis väljer att börja träna hos oss,
enda kravet är att du inte tränat hos oss förut.
Gäller en gång och under receptionens öppettider.

En engångsträning hos oss kostar från 149 kr.

Vill du träna inne på anläggningen, antingen i gymmet, med gruppträning, squash, bada i Luleå kommuns badhus etc.? Då är det StiLkortet som gäller. Vill du endast få tillgång till våra sektioners verksamhet, dvs resor, motions- och bollsporter såsom innebandy, futsal, orientering m.m. Då räcker det med ett Sektionskort.

Kostnaden för besök hos sjukgymnast/fysioterapeut är 300 kr, dvs. patientavgift.

Patientavgiften är from 1 maj 2015, 200 kr från den dag Du fyller 20 år.

Är Du yngre är besöket kostnadsfritt. Studenter vid LTU betalar 150 kr vid första besöket. 

Betalning sker med betalkort eller Swish. StiL´s Bankgiro är 945-0446

Endast vid mycket speciella fall sker återbetalning av kort. Kontakta kundservice vad som gäller just i ditt fall. 

Vid borttappat kort tar StiL ut en administrativ avgift, inklusive nytt kort, på 99 kr för alla typer av kort. 

Beivras med en straffavgift på 500 kr för ägaren av kortet.

Vi samarbetar med CMS och därmed tillgång till CMS Travelpass. I och med detta kan du som medlem hos oss träna gratis på över 40 andra träningsanläggningar runt om i Sverige (ffa södra delarna).

Vi samarbetar även med KlubbSverige. I och med detta kan du som medlem hos oss träna på över 200 andra klubbar/träningsanläggningar i över 170 orter i Sverige. Köper du klippkort kan du komma ner till 13 kr/träningstillfälle.

Frysning av kort kostar 500 kr och kan beviljas när som helst under kontraktstiden under förutsättning att visa kriterier uppfylls. Är du senior (60+)? Kontakta receptionen för information i ärendet.
Mer om detta finns att läsa här.

Vi erbjuder autogiro som betalningsmetod, dels bundet 12 månader eller obundet (min 2 mån).

Autogiroavtal inklusive villkor hittar man för bundet här.

Autogiroavtal inklusive villkor hittar man för obundet här.

Kontakta vår reception för info och vägledning.

Ja, det får du under vissa premisser. Läs mer i våra medlemsbestämmelser under rubriken "överlåtelse av kort". Blankett att fylla i vid överlåtelse hittar man här.

Hittar du inte svaret på din fråga i ovanstående FAQ, tveka inte att kontakta oss antingen via telefon (0920 - 50 21 20) eller mejl (info@mittlivsstil.se)

EnglishSwedish